Lider Biznesu 8/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 55 POZIOM WYŻEJ Ogrodnictwo Wiśniewski Jacek Junior to marka, za którą stoi zespół specjalistów z bogatym doświadczeniem w branży cebul i kłączy kwiatowych. Marka formalnie istnieje od 2001 r., jednak jej inicjator, JacekWiśniewski jest związany z tema- tem cebul kwiatowych od początku lat osiemdziesiątych. W ciągu kilkudziesięciu lat działalności firma nieustannie stawiała na rozwój. Ten rodzinny biznes stał się cenioną i rozpoznawalną marką nie tylko cebul, bulw i kłączy kwia- towych, doniczkowych roślin cebulowych, ale również roślin ozdobnych importowanych z wielu krajów europejskich. W lutym 2022 r. w wyniku konsolidacji powstała firma GMF GROUP Sp. z o.o. (Green Market Family Group), w skład której weszły następujące spółki: Ogrodnictwo Wiśniew- ski Jacek Junior, 4 Flower, Junior Logistics oraz Blooming Finance, które dotychczas działały w ramach rodzinnej grupy kapitałowej. Aktualnie w/w firmy stały się markami na poszczególnych rynkach wchodzącymi w skład portfolio GMF GROUP. < Dzięki bezpośrednim spotkaniom z odbiorcami można porozmawiać z nimi i lepiej ich zrozumieć.Wpłynie to pozy- tywnie nie tylko na odbiór marki i świadomość jej usług/ asortymentu. Jest to istotne ze względu na to, że podczas takich rozmów w cztery oczy wiemy, jakim językiem mówi nasz klient, jakie są jego problemy i jak my poprzez swój biznes możemy mu pomóc w ich rozwiązywaniu. Idąc za najnowszymi trendami, warto wspomnieć także o formach video, które świetnie wpływają na pozytywny odbiór marki w Internecie. Wszelakie live, webinary, filmy na YouTube oraz Stories i Rolki to możliwość pokazania swojej marki w sposób, w jaki chcemy być odbierani przez potencjalnego klienta. To właśnie poprzez obraz najłatwiej przekazać nasze war- tości oraz fakt, że rozumiemy potrzeby odbiorcy. To ten moment, kiedy możemy zbudować swój wizerunek i poka- zać klientowi, jak powinien nas postrzegać. REKLAMA PŁATNA: KUPOWAĆ CZY NIE? Na zakończenie warto także zadać sobie pytanie, czy warto inwestować w reklamy płatne. I tutaj niestety nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Każdy właściciel firmy powinien sam na nie odpowie- dzieć, ponieważ nie ma złotej metody na to, aby reklamy błyskawicznie przynosiły zwrot z inwestycji. Bardzo często musimy wydać sporą część budżetu na to, aby zaintereso- wać potencjalnego klienta, a dopiero później zachęcić go do zakupu. Reklamy w mediach społecznościowych czy w wyszu- kiwarce Google pozwolą firmie dotrzeć do szerszego grona, do którego być może nigdy byśmy organicznie nie dotarli. Muszą one być jednak dobrze przemyślane i zaplanowane. W pierwszej kolejności trzeba zastanowić się, jaki cel mają zrealizować reklamy. Jeśli zależy nam na wejściach na stronę www lub aktywności pod postami – nie usta- wiajmy kampanii na zasięg! To bardzo ważne, aby zdawać sobie sprawę, że systemy reklamowe realizują dokładnie to, co my im wskażemy. Wybierając więc precyzyjnie cel reklamowy, dajemy jasny komunikat, na czym nam zależy. Ważne jest również to, aby teksty reklamowe odpowiadały na problemy i oczekiwania odbiorcy. To nie jest miejsce, aby chwalić się osiągnięciami firmy, które w żaden spo- sób nie wpływają na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów. Trzeba także jako zwieńczenie całości dobrać interesującą i czytelną grafikę lub film. Nie wolno zapominać o tym, że użytkownicy sieci najczęściej korzystają z telefonów komórkowych, gdzie wiele reklam jest zwyczajnie nieczy- telnych z powodu małej czcionki, dużej ilości tekstu. < Marketing to budowanie relacji z klientem Marketing to przede wszystkim budowanie relacji. Żadne liczby i statystyki nie zastąpią nam zaufania odbiorcy, które przełoży się na efekty w postaci wzro - stu sprzedaży. Należy więc tak planować swoje działa - nia marketingowe, aby cały czas myśleć o potencjal - nych klientach. Jeśli chcemy działać w mediach społecznościowych, to musimy się zastanowić, co można zrobić, żeby le - piej się komunikować z odbiorcami. Przede wszystkim trzeba zmienić myślenie. Zamiast: „wrzucę jakiś post” na „co mogę przekazać mojemu odbiorcy”. Należy wykorzystywać każdą szansę na nawiązanie relacji z klientem i wzbudzenie w nim zaufania. Trze - ba więc regularnie odpisywać na komentarze, opinie i wiadomości. Reagować na bieżąco, a nie po tygo - dniach czy miesiącach. Ogrodnictwo Wiśniewski Jacek Junior

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz