Lider Biznesu 8/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 57 POZIOM WYŻEJ TEKST: Mirosław Drohomirecki Warsztatownia Daisy, Maciej Krzus Mistrzowska Szkoła Florystyki ZDJĘCIA: Mirosław Drohomirecki Warsztatownia Daisy, Paweł Duma Fotografia, Maciej Krzus Mistrzowska Szkoła Florystyki D zień 14 lutego to dla florystów oraz firm związanych z tą branżą czas wzmożonej pracy wymagającej wcześniejszego przygotowania i nienagannej logi- styki. Przygotowania do walentynek należy zacząć od wła- ściwego zatowarowania; zamówienia na najbardziej pożą- dany kwiat, czyli różę czerwoną, floryści często składają nawet kilka tygodni wcześniej. W asortymencie kwiaciarni, poza kwiatami, często znajdziemy kartki okolicznościowe o tematyce walentynek oraz wszelkiego rodzaju gadżety, takie jak: piki do bukietów z miłosnymi sentencjami, balony z helem w kształcie serca, poduszki itp., wszystko oczywi- ście z motywem dopasowanym do tego święta. W tym dniu przyjęty jest zwyczaj obdarowywania ukocha- nej osoby prezentami.Najpopularniejszą formą wyrażenia swoich uczuć jest niewątpliwie wręczenie pięknych kwia- tów. Nadal najpopularniejszym wyborem wśród mężczyzn są róże czerwone, najczęściej te sprowadzane z Ekwadoru czy Kolumbii. Niestety w okresie walentynek ceny tego kwiata potrafią wzrosnąć nawet kilkukrotnie w odniesie- niu do średniorocznej. W celu uatrakcyjnienia swojej oferty floryści edukują swoich klientów i bardzo często proponują bukiety lub kompozycje w innych kolorach lub bukiety w barwie czerwonej z kwiatów mieszanych z dodatkiem róży. Doskonale sprawdzą się bukiety na dekoracyjnych kryzach, do których użycia florysta może wykorzystać róż- norodne materiały dekoracyjne, np. pióra, filc, susz egzo- tyczny. Taki bukiet na pewno zaskoczy obdarowaną osobę, a kwiaciarnię wyróżni na tle konkurencji. Kolejną formą prezentu w postaci kwiatów są flowerboxy oraz kompozy- cje w naczyniach, które są wygodne do wręczenia i wyma- gają nieco mniej pielęgnacji niż klasyczne bukiety. Klienci są coraz bardziej świadomi oraz wymagający, dla- tego osoby prowadzące biznes w branży florystycznej powinny przeanalizować czy poza klasyką nie warto wpro- wadzać do swojej oferty bukiety oraz kompozycje kwia- towe w bardziej nowoczesnej formie. <

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz