LIDER BIZNESU 9/2020

17 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy standy naladowe, które z łatwością można umieścić w pobliżu kas. Obecnie oferujemy standy z nasionami mieszanek kwietnych, które wpasowują się w trend zakła- dania swobodnych ogrodów oraz zastępowania trawni- ków tzw. „łąkami kwietnymi”. Natomiast przed Wielkanocą dostępne są nasiona owsa i rzeżuchy w kartonikach nala- dowych. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby przy kasach znajdowały się niezbyt drogie produkty, na których zakup klient szybciej się zdecyduje. Ważne szczegóły Zasada „na wysokości wzroku” jest wszystkim znana, a mimo to każdy z nas w życiu codziennym jej ulega. Mówi ona, że kluczowe produkty należy zawsze układać na wysokości wzroku klienta tak, aby ten zwrócił na nie uwagę, robiąc zakupy. Szacuje się, że jest to wysokość ok. 120-160 cm od podłogi. Miejsca te nazywa się najlepszymi, dlatego nasze ekspozytory tworzymy w taki sposób, aby klient na poziomie swojego wzroku widział kluczowe dla nas produkty. Częstokroć są to nowości, na które chcemy zwrócić szczególną uwagę. Dbałość o ekspozycję towaru to element, który powie- rzamy sprzedawcom. To od nich oczekujemy systema- tycznego uzupełniania braków w asortymencie, układa- nia produktów w prawidłowy sposób - etykietą w stronę klienta, równego rozłożenia produktów oraz pieczę nad cenówkami. Najlepiej, aby znajdowały się one w listwach cenowych, dokładnie przy produkcie, którego dotyczą. Inną sprawą jest oświetlenie. Może dla niektórych to bła- hostka, ale odpowiednio dobrane ma znaczący wpływ na atrakcyjność produktów, co przekłada się na sprzedaż. Nie można zapomnieć o reklamie, która ma na celu prze- kazanie komunikatu nakłaniającego odbiorców do dzia- łania - w naszym przypadku do zakupu nasion, cebulek kwiatowych czy akcesoriów ogrodniczych. Reklama ma na celu promować markę czy produkt, wskazać jak najwięcej pozytywnych jego cech, aby skusić potencjalnego klienta do zakupu. Ponadto powinna stanowić swoistą gwarancję jakości, a także prowadzić do wyróżnienia się wśród marek konkurencyjnych produktów. Wszystkie powyższe czyn- niki składają się w jedną całość, która prowadzi do osią- gnięcia dobrych wyników sprzedażowych.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz