LIDER BIZNESU 9/2020

54 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem TEKST: Mariusz Czajkowski K ażdy, kto prowadzi biznes i sprzedaje swoje produkty, staje w pewnym momencie przed pytaniem: jak wspomóc sprzedaż swoich produktów w Internecie? To pytanie jest kluczowe, jeżeli prowadzimy sklep in - ternetowy. Nie można pozostawić sprzedaży w sklepie internetowym przypadkowi. Jednym z najlepszych rozwiązań jest zastosowanie re - klam na platformie Google Ads. GOOGLE ADS - możliwości platformy reklamowej i jej zastosowanie do wsparcia sprzedaży Każdy z nas korzysta z wyszukiwarki Google. Zauważamy, że oprócz wyników organicznych, są także reklamy. Dlaczego by nie skorzystać z tej możliwości… Czym jest Google Ads? Google Ads to cały ekosystem reklamowy, który obejmuje reklamy w wyszukiwarce Google (Google Ads Search), reklamy w sieci partnerskiej Google (Google Display Network), reklamy w serwisie YouTube oraz reklamy w usłudze Gmail. Jeżeli teraz weźmiemy pod uwagę liczbę użytkowników tych usług, to reklama w ekosystemie Google wydaje się koniecznością. Uważam, że mając budżet rekla- mowy na swój sklep lub stronę www, trzeba uwzględniać Google Ads jako jeden z podstawowych kanałów komunikacji poprzez reklamy. Reklama Search czy GDN? Dwa podstawowe rodzaje reklam w Google Ads to reklama typu Search - reklama tekstowa w wyszuki- warce Google oraz reklama GDN - banerowa w sieci partnerskiej Google. Obie formy reklamy są dobre. Dobrze jest stosować obie z nich jednocześnie, bo są wobec siebie komplementarne. Reklama Search ma na ogół wyższe CTR, to jest tzw. współczynnik klikalności reklamy (ang. Click Through Rate). Jak go rozumieć? - Informuje o proporcji liczby klik- nięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Można go sobie w prosty sposób wytłumaczyć: jeżeli na 1 tys. wyświetleń reklamy uzyskamy 150 kliknięć, to współczynnik CTR wyniesie 15%.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz