Fitness Biznes 1/2021

Benefit Systems podsumował I kwartał 2021 roku. Nowy produkt i usługi, rozwój oferty on- line oraz pełna gotowość do odbudowy bazy kart i wyniku finansowego – to m.in. wyni- ka z raportu. Benefit Systems w pierwszym kwartale br. koncentrował się na zapewnieniu płynności finansowej Grupy oraz rozbudo- wie oferty. Wdrożono nowy produkt MultiLi- fe oraz przygotowano do otwarcia placówki Zdrofit Zdrowe Miejsce. W marcu z oferty Programu MultiSport korzystało w Polsce 436,5 tys. użytkowników. – Naszym celem jest odbudowa bazy kart w Polsce i na ryn- kach zagranicznych. Branża fitness działa po- nownie w Czechach, Bułgarii i na Słowacji. Od 28 maja także w Polsce, gdzie otworzyliśmy zdecydowaną większość naszych klubów. W najbliższych miesiącach chcemy realizo- wać działania, które pozwolą nam zwiększyć wolumen kart do poziomu z października ubiegłego roku. W związku z tym wzmocnili- śmy komunikację marketingową i uruchomili- śmy m.in. Letnią Grę, która zachęca użytkow- ników MultiSport do korzystania z obiektów sportowych ‒ mówi Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems. – Ograniczenia w działalności branży sportowej w Polsce oraz na innych rynkach, na których działamy, skło- niły nas do przyspieszenia prac nad dywersy- fikacją oferty. Skłoniły także do optymalizacji kosztów i zabezpieczenia płynności w Grupie. Dzięki temu mamy mocną pozycję bilansową, a dług netto na koniec pierwszego kwartału jest lekko poniżej poziomu z grudnia 2020 roku. Biorąc pod uwagę, że nasza działalność była objęta lockdownem przez trzy z czterech ostatnich kwartałów, uznajemy to za niewąt- pliwy sukces ‒ tłumaczy. W pierwszym kwartale br. Segment Polska odnotował przychody na poziomie 74,6 mln zł. Były one o 75 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Liczba aktywnych kart była rdr. niższa o 63 proc. (436,5 tys. sztuk). Z powodu sytuacji epide- micznej Program MultiSport był zawieszony w Polsce do 17 stycznia br. Na rynkach zagra- nicznych Grupa nie odnotowywała też przy- chodów w okresie wprowadzonych obostrzeń w Czechach i na Słowacji. Działały natomiast kluby w Bułgarii. Przychody Segmentu Za- granica wyniosły 14,2 mln zł, a liczba kart na otwartych rynkach wyniosła 92,2 tys. sztuk. W omawianym okresie otwarto jeden nowy klub w Bułgarii (łącznie działa ich już dziewięć), natomiast liczba klubów na pozostałych ryn- kach pozostaje bez zmian: 15 w Czechach oraz jeden na Słowacji. Dodatkowo trwają przygotowania do wejścia na rynek turecki. Benefit Systems w drodze na rynek turecki Firma Peloton, która odniosła ogrom- ny sukces dzięki treningowym usługom streamingowym dla fanów kolarstwa i biega- nia, podpisała umowę nabycia marki Precor. Transakcja została sfinalizowana na początku 2021 roku. Precor to jeden z największych na świecie dostawców sprzętu fitness. Transak- cja opiewa na 420 mln USD. Jak informuje w komunikacie prasowym Peloton: „wraz z przejęciem Precora firma planuje stworzyć potencjał produkcyjny w Stanach Zjednoczo- nych”. Dzięki wysoko wykwalifikowanemu zespołowi Precora firma ma także zwiększyć możliwości badawcze i rozwojowe oraz przy- spieszyć penetrację rynku komercyjnego. Już pod koniec roku 2021 mają pojawić się pierwsze sprzętowe efekty tej współpracy. Przejęcie to zwiększa powierzchnie produk- cyjne firmy o ok. 190 000 mkw. Peloton bę- dzie w stanie kontrolować cały proces pro- dukcyjny od projektu do wysyłki. W rezultacie będzie także mógł zwiększyć całkowitą skalę produkcji przy jednoczesnym utrzymaniu wy- sokiego poziomu jakości produktów. Precor jest jednym z największych komercyj- nych dostawców sprzętu fitness na świecie. Posiada 40-letnie doświadczenie oraz wiedzę specjalistyczną budującą biznes zorientowa- ny aplanuje udostępnić ofertę stremingową Pelotona większej liczbie osób. Możliwe to będzie dzięki wieloletnim relacjom bizneso- wym m.in. z hotelami, kampusami szkolnymi i korporacjami. Precor będzie również konty- nuował obsługę swojej globalnej sieci. Peloton i Precor razem Fot. materiały prasowe

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz