Fitness Biznes 03/2022

Magazyn BIZNES 20 hal wystawowych, 1500 godzin zajęć oraz 60 kon- ferencji i seminariów – tak w liczbach wygląda te- goroczne RiminiWellness, które odbyło się w dniach 1–4 czerwca. Jak podkreślają organizatorzy, RiminiWell- ness i zainteresowanie targami pokazało, że pozytywne nastawienie pozwoliło branży przetrwać kryzys ostatnich dwóch lat i dobrze rokuje na przyszłość w tym sektorze. Obecni na targach operatorzy klubów oraz dystrybu- torzy sprzętu treningowego byli zgodni, że te cztery dni imprezy pokazały wielkie pragnie- nie zarówno branży, jak i klientów pełnego powrotu do aktywnego działania. „Edycja 2022 zapisze się w historii Rimini- Wellness jako kolejna udana odsłona imprezy. Zauważamy zdecydowany wzrost pewności siebie sektora, który był jednym z najbardziej poszkodowanych w latach pandemii i który właśnie reaktywuje swoją działalność z nową energią i optymizmem na przyszłość” – piszą w komunikacie prasowym organizatorzy. Medialna popularność RiminiWellness nie tylko odwiedziły setki zwiedzających. Wydarzenie to spotkało się z wyjątkowym zainteresowaniem mediów, a tym samym publiczności. RiminiWellness miało, dzięki dziesiątkom reportaży telewizyj- nych i radiowych, prasie branżowej, magazy- nom online i offline, kanałom internetowym, 200-milionową publiczność! Marka była do- brze widoczna nie tylko we Włoszech. Sport, rozrywka, edukacja W konferencji towarzyszącej targom uczestniczyło wielu przedstawicieli nie tylko branży fitness, ale także liczne osobowości świata rozrywki i sportu. Pokazuje to, jak ważną rolę w codziennym życiu pełni aktyw- ność fizyczna. RiminiSteel Także w tym roku w Rimini nie mogło za- braknąć RiminiSteel. To część targów po- święcona sztukom i sportom walki oraz kulturystyce. Na jednej ze scen odbyły się zawody MR & MISS AINBB w Natural Body- building oraz Absolute Italian Championship zorganizowane przez Wabba International Federation, jedną z wiodących na świecie or- ganizacji. Druga scena była zarezerwowana dla RiminiSteel Classic, czyli zawodów PRO QUALIFIER dla zawodników zrzeszonych w krajowych federacjach IFBB. Sukces Strefy Aktywności Tym razem, w porównaniu z poprzednimi edycjami imprezy, znacznie powiększono Strefę Aktywności. Pokazuje to, jak wielkim zainteresowaniem RiminiWellness cieszy się także wśród osób aktywnych fizycznie i klien- tów klubów fitness. W strefie tej królowały joga i pilates. Pojawiły się też nowe propozy- cje: od fitness dance z GPASSÈ i BALLET FIT po Zumbę Strong Nation™, Bieg z Przeszko- dami i wojskowy trening z włoską armią. Dru- gi rok z rzędu na targach odbył się również Italian Showdown, czyli największe zawody akredytowane przez markę CrossFit®. Nowości sprzętowe Po roku przerwy wiodące firmy z branży produkujące sprzęt i urządzenia do ćwiczeń, odzież sportową, akcesoria i wyposażenie, a także profesjonaliści i eksperci, powrócili, by zaprezentować swoje najnowsze pomy- sły w strefie Pro.Fit. Strefa ta jest miejscem nawiązywania kontaktów z kontrahentami i operatorami klubów z całego świata. Zdrowe odżywianie Jednym z ważnych tematów RiminiWell- ness od lat jest zdrowe odżywianie i suple- mentacja. W tym roku targi FoodWell Expo jak zwykle przygotowały ciekawą ofertę dla sportowców i osób aktywnych fizycznie. FoodWell Expo propaguje wiedzę na temat odżywiania, produktów naturalnych i suple- mentów, zdrowej i zbilansowanej diety, któ- ra najlepiej pasuje do aktywnego stylu życia i treningu. Organizatorzy RiminiWellness zapraszają ponownie za rok. Planowana data wydarze- nia to 1–4 czerwca 2023 r.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz