Fitness Biznes 03/2022

26 |RYNEK I TRENDY IHRSA oraz Club Business International wyraziły zgodę na publikację materiału. przy projektowaniu lub przebudowie/uno- wocześnieniu klubu. – Owszem, operatorzy mogą w niektórych przypadkach odłożyć od- nowienie szatni na później, ale nie na długo – uważa Green. – Ćwiczący nadal niechętnie korzystają z pomieszczeń mokrych i tym po- dobnych, ponieważ mają z tyłu głowy pande- mię, ale z czasem przebieralnie znów zyskają na znaczeniu w oczach klubowiczów. Według Mageda Elsheikha, starszego dy- rektora w OLC, zmniejszając liczbę drzwi i ba- rierek po to, by bardziej otworzyć przestrzeń, wstawiając niewielką kanapę lub tworząc małe lobby, by zagwarantować prywatność – uzy- skasz pożądane efekty niewielkim kosztem. – Dobra wentylacja w szatni do tanich nie należy, ale ma kluczowe znaczenie, zwłasz- cza teraz – po doświadczeniach z pandemią – mówi Lavoie. – Sprzyja lepszej jakości po- wietrza, usuwa wilgoć i nieprzyjemne za- pachy, a także stworzy bardzo potrzebne prozdrowotne środowisko i przeniesie jakość całego obiektu na wyższy poziom. – Remont szatni może być kosztowny, ale jeśli to właśnie byle jakie szatnie niszczą pro- ces domknięcia sprzedaży w klubie, czy stać cię na to, by go nie zrobić? – pyta Dunkel- berger. 4. Dowiedz się, co doceniają twoi człon- kowie – a potem zapewnij im efekt WOW Każdej inwestycji w wystrój wnętrza niech towarzyszy nadrzędna myśl o zapewnieniu niepowtarzalnych i wyjątkowych doświad- czeń klubowiczom. – Stwórz strefy, które pokażą nowym i po- tencjalnym członkom, że różnią się wyglą- dem od reszty. Wyznacz miejsca, w których można łączyć treningi z zabawą. Ułatwiaj kontakty towarzyskie, a widok odizolowa- nych od otoczenia ćwiczących na sprzęcie cardio w słuchawkach niech nie będzie two- im celem – mówi Green. – Chcąc stworzyć miejsce pulsujące energią, wciągające człon- ków w trening i interakcję, pomyśl o strefie do treningu funkcjonalnego i treningów w małej grupie. Co ważne, to rozwiązanie najmniej kosztowne pod względem wyposażenia, instalacji i sprzętów. Jeśli twój klub ma już swoje lata lub ma bardziej tradycyjny wygląd, wyodrębnij mniejsze strefy z większych po- wierzchni. Dzięki nim stopniowo rozpalisz emocje i zaangażowanie ćwiczących. Być może staną się kanwą dla przyszłych ulep- szeń. Koniec końców twoi klienci zadadzą sobie pytanie, czy wygląd i atmosfera oto- czenia odzwierciedla miejsce, w którym rze- czywiście chcą spędzać czas i spalać nad- programowe kalorie. Dunkelberger uważa, że teraz jest czas, by uzyskać równowagę między modyfikacją przestrzeni a sensownymi wydatkami. – Niezależnie od tego, na jakie zmiany się zdecydujesz, zawsze rozważaj je w katego- riach zwrotu z inwestycji (ang. ROI) – radzi. – Zadaj sobie następujące pytanie: Czy dzię- ki tym modyfikacjom zyskamy więcej człon- ków i czy zachęcą one byłych klubowiczów do powrotu? I równie ważne: Czy te ulepsze- nia uchronią nas przed utratą klubowiczów? Lake Nona Performance Club Premier Healt Fitness – projekt S3 Designs

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz