Fitness Biznes 03/2022

32 |KNOW-HOW NAWYK TRENINGOWY Jednym z kluczy do zatrzymania klienta na bardzo dłu- go w klubie jest bez wątpienia wyrobienie w nim nawy- ku treningowego. Pytanie: jak to zrobić? KRYSTIAN KEMPA O sób, u których wykształcił się taki nawyk, nie trzeba specjalnie motywować do odwiedzania klubu, nie trzeba kusić ich specjalnymi promocjami, nie trzeba zasypywać upominkami. To na ogół osoby świado- me tego, po co przychodzą na trening, i przyjdą ‒ nawet jeśli w danym momencie im się nie będzie chciało. Brzmi to ideali- stycznie, ale dzięki odpowiedniemu podejściu i edukacji w tym kierunku wyrobienie nawyku u klienta jest wysoce możliwe. Taka sytuacja jest obopólnym sukcesem, ponieważ obie ze stron, klienci, jak i właściciele klubów czy siłowni, na tym mocno sko- rzystają. Korzyści przedsiębiorców są oczywiste. Za wzrostem frekwencji klientów w klubie, a także, co często za tym idzie, wydłużeniem żywotności członkostw, idą wzrosty dochodów. A co oznacza to dla klientów? Regularna aktywność fizyczna może uniemożliwić rozwój i działanie wielu chorób w różnych

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz