Fitness Biznes 03/2022

Zastanawiasz się, jak skutecznie połączyć zajęcia online z ofertą sta- cjonarną klubu? Pandemia przyspieszyła ewolucję zajęć grupowych, a kluby w błyskawicznym tempie zaoferowały swoim członkom szero- ki wachlarz treningów online. Obecnie, gdy hybrydowy model pracy staje się normą w wielu firmach na całym świecie, mamy do czynienia z analogiczną sytuacją w fitnessie. Ćwiczący domagają się dostępno- ści zajęć online jako uzupełnienia treningów „na żywo” w klubach. W prowadzenie lockdownu dia- metralnie zmieniło podejście konsumentów do aktyw- ności fizycznej – zauważa Robert Louw, dyrektor ds. rozwoju w firmie Wexer. – Doceniają teraz elastyczność i wy- godę treningu w domu i oczekują, że nadal będą mogli korzystać z tej opcji na zasadzie dodatku do wizyt w klubie. Tak więc wobec rozwiązania, które mia- ło być doraźne i tymczasowe, poprzeczka oczekiwań wyraźnie podniosła się. Zwłasz- cza gdy profesjonalne treningi dostępne są również w aplikacjach i platformach Apple Fitness, Amazon czy Peloton. Dlatego też kluby fitness musiały podjąć rękawicę, rzuconą im przez technologicz- nych gigantów, i stworzyć, zachować oraz rozwijać na bieżąco ofertę treningów online, dostarczając przy tym nowe treści i pozy- skując charyzmatycznych instruktorów. No i oczywiście zaprzyjaźniając się z najnowszą technologią. Dobra wiadomość jest taka, że zajęcia grupowe są bijącym sercem większości obiektów fitness, a oferowane w mode- lu hybrydowym, odgrywają znaczącą rolę. Ponadto branża fitness jest bogatsza o do- świadczenie w tym zakresie, a także, ko- rzystając z usług dostawców cyfrowego fit- nessu, ma do wyboru liczne warianty – od prostych po zaawansowane. – Zajęcia i treningi online są strategicz- nym elementem nowego krajobrazu branży fitness, który ukształtował się przez ostatnie dwa lata – zauważa Sean Turner, dyrektor generalny Les Mills USA. – Aby operatorzy rzeczywiście szli z duchem czasu, muszą zasypać przepaść między ofertą stacjonarną w obiekcie a cyfrową. Chodzi tu o zapewnie- nie prawdziwych doświadczeń omnichannel klientom, którzy tego oczekują. To są nowe standardy, do których trzeba się dopasować. Od czego zacząć? Obiekty, które do tej pory nie mają w ofer- cie treningów online, lub jej nie udoskonaliły i nie dopracowały, ryzykują odpływ klientów Magazyn BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz