Fitness Biznes 03/2022

Magazyn BIZNES J ak wynika z badania „Potrzeby i oczekiwania Po- laków w obszarze aktywności fizycznej i rozryw- ki”, wybierając rozrywki w czasie wolnym kieru- jemy się przede wszystkim: swoimi potrzebami (34 proc.), czasem trwania danej rozrywki (21 proc.), lo- kalizacją (17 proc.), ceną (15 proc.) i potrzebami bliskich (13 proc.). Polak lubi ekstremalnie Kluczową rolą rozrywki w dzisiejszych czasach, jak twierdzi 34 proc. zapytanych, jest dostarczanie pozytywnych emocji i dodanie energii do działania. Polacy preferują przede wszyst- kim rozrywki ekstremalne z dreszczykiem emocji (27 proc.), któreoferująnaprzykładsportyekstremalne,oraztekreatywne (23 proc.). Taka rozrywka pozwala również odstresować się i odprężyć (31 proc.) oraz zdobyć nowe doświadczenia (19 proc.). W wyborze ulubionej rozrywki ogranicza nas za- zwyczaj nadmiar obowiązków (36 proc.), dlatego weekend jest dobrym czasem na jej realizację. Co w czasie wolnym? W pierwszej kolejności swój wolny czas przeznaczylibyśmy na miejskie rozrywki, jak deklaruje 23 proc. ankietowa- nych, oraz uprawianie sportu (21 proc.). Zainteresowaniem cieszy się również rozwijanie swoich pasji i zainteresowań (14 proc.), dokształcanie się (7 proc.) lub podróże (14 proc.). Kiedy decydujemy się na podróże chętnie wybieramy wyjazd typu city break, czyli weekendowy wyjazd do innego miasta. Chcemy je zwiedzić i skorzystać z lokalnych rozrywek. Na tego typu wyjeździe aktywnie korzystamy z lokalnych atrakcji (29 proc.), próbujemy niestandardowych rzeczy (23 proc.), zwiedzamy zabytki i ciekawe miejsca w danym mieście (19 proc.), relaksujemy się bez pośpiechu w hotelu i SPA (17 proc.), próbujemy regionalnych dań (12 proc.). Wydatki na rozrywkę Obecnie na rozrywkę jesteśmy w stanie wydać miesięcz- nie od 100 do 300 złotych, jak deklaruje 49 proc. respon- dentów. Mniejsza liczba ankietowanych, bo 18 proc., od 300 do 500 zł. Są jednak osoby, które lubią zaszaleć i wydają powyżej 500 zł z domowego budżetu (14 proc.). O badaniu Badanie „Potrzeby i oczekiwania Polaków w obszarze ak- tywności fizycznej i rozrywki” zostało zrealizowane przez ser- wis Prezentmarzeń na próbie 1392 respondentów w formie ankiety online w kwietniu 2022 r. AKTYWNI w weekendy Polacy najbardziej podczas weekendu lubią spędzać czas na aktywno- ściach fizycznych, takich jak spacery, wycieczki rowerowe czy basen. Z badania wynika, że drugą preferowaną formą spędzania czasu są spotkania z przyjaciółmi i rodziną. Jedynie 15 proc. Polaków leniuchuje na kanapie, oglądając filmy lub czytając. Fot. stock.adobe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz