Fitness Biznes 03/2022

40 |KNOW-HOW Given Gorsline Louw IHRSA oraz Club Business International wyraziły zgodę na publikację materiału. siłownie samodzielnie zarządzające swoją platformą cyfrową po- winny sprawdzić, jakie są możliwości, zwłaszcza że tak wiele zmie- niło się od marca 2020 roku. Najlepsze praktyki By zajęcia i treningi online odniosły sukces, kluby powinny uwzględnić poniższe wskazówki: • Dopasuj doświadczenia cyfrowe i klubowe. Podczas gdy dostęp do profesjonalnych treści z udziałem znanych instruktorów i wyprodukowanych przez znane marki otwiera przed klubami nowe możliwości, bezwzględnie należy zachować spójność między ofertą online a stacjonarną. W przeciwnym razie oczekiwania klientów roz- miną się z rzeczywistością. – Nierzadko kluby tworzą cyfrowe propozycje zupełnie nieprzysta- jące do ich oferty zajęć stacjonarnych – zauważa Turner. – Tymcza- sem nie ma sensu kusić członków i potencjalnych klientów w sieci zajęciami produkowanymi na zasadzie „im więcej, tym lepiej”, w któ- rych nie mogą uczestniczyć na miejscu w klubie. Kluby powinny wykorzystywać treści cyfrowe, by wzmacniać lo- jalność wobec marki i ostatecznie generować ruch „fizyczny”, przy okazji wysuwając na pierwszy plan umiejętności i charyzmę swoich instruktorów i trenerów fitness. – Od razu przyjęliśmy założenie, by zajęcia dostępne w streamingu live były częścią naszej oferty stacjonarnej. Tym samym członkowie mogli pozostać z nami w kontakcie i nadal cieszyć się doświadcze- niem „w klubie” – zauważa Abernathy. Louw dodaje: – Jednym z najważniejszych czynników zwiększają- cych zaangażowanie jest fakt, że członkowie widzą na ekranie/moni- torze instruktorów, których znają. Takie lokalne „fitnessowe gwiazdy” mają ogromną siłę przyciągania. Co więcej, zajęcia grupowe to dobry magnes na przyciągnięcie nowych członków. – Przeniesienie autentycznego doświadczenia klubowego do do- mów sprawia, że operatorzy mogą dotrzeć do tych grup osób, któ- re zazwyczaj nie odwiedzają klubów, i wprowadzić je stopniowo do przestrzeni klubowej, z którą już są oswojonev – sugeruje Turner; • Zapewnij jakość. Warto o tym przypominać do znudzenia, zwłaszcza że rozwiązanie, które sprawdza się w przypadku jednej marki, niekoniecznie musi okazać się skuteczne u innej. – Orientuj się w tym, czego chcą i potrzebują twoi członkowie, i słuchaj ich opinii, by zawsze móc udoskonalić ich doświadczenia – sugeruje Gorsline. Współpraca z dostawcą platformy cyfrowej lub ekspertami od roz- wiązań technicznych może przynieść cenny zwrot z inwestycji. – Jakość obrazu, oświetlenie i dźwięk przekładają się na zamierzo- ny efekt końcowy, czyli profesjonalny i dopracowany produkt finalny, który zapewnia ćwiczącym niezrównane doświadczenia – zauważa Abernethy. Z kolei właścicielka Northwest Women’s Fitness Elizabeth Kramer przyznaje, że początkowo w trakcie zajęć online oferowanych za po- średnictwem platformy Zoom przytrafiały się problemy techniczne. – Dlatego zainwestowaliśmy w nowy komputer, kamerę, mikrofon, okablowanie i poprosiliśmy dźwiękowca, by to skonfigurował – wy- jaśnia. – Okazuje się, że są takie niuanse i ustawienia, z którymi bez pomocy fachowca nie poradzilibyśmy sobie sami; • Informuj i promuj ofertę online. Nie twórz programu zajęć online po to, by zostawić je samym sobie. Informuj o tej usłudze w procesie sprzedaży, wśród członków z zamrożonymi członkostwami, a także wśród byłych klubowiczów. Umieść informacje o niej w całym klubie. Niech instruktorzy zachęcają do skorzystania z tej opcji w trakcie zajęć stacjonarnych. – Kluczem do sukcesu modelu hybrydowego w fitnessie jest ko- munikacja – mówi Given. – Operatorzy muszą zrozumieć, że plat- forma fitness nie zastępuje doświadczeń w klubie, ale raczej je uzu- pełnia i wzmacnia. Wiemy, że członkowie, którzy ćwiczą zarówno w klubie, jak i korzystają z zajęć online, są najbardziej lojalni i pozo- staną z daną marką przez długi czas. Model hybrydowy utrzyma się na długo W gruncie rzeczy zajęcia online dla ćwiczących wiążą się z liczny- mi korzyściami, natomiast klubom fitness dają bezcenną możliwość zwiększenia sprzedaży i retencji. – Hybrydowy model fitnessu to nowa rzeczywistość, w której ofer- ta cyfrowa i stacjonarna są równie ważne – podkreśla Louw. – Fit- ness online nigdy nie zastąpi zajęć w klubie, ale też treści cyfrowe wcale nie tracą racji bytu, gdy można już bez ograniczeń ćwiczyć w klubie. Andrew Evenson, starszy dyrektor ds. operacji i strategii marki w FOD, dodaje: – Członkowie oczekują dziś 360-stopniowego do- świadczenia od klubów, a operatorzy fitness mają teraz jeszcze wię- cej możliwości, by zaangażować ich w interakcję ze swoją marką. Wierzymy w fitness „z każdego miejsca”, który zapewnia ćwiczącym najwyższej jakości, wciągające i angażujące doświadczenia w klubie, w domu lub podczas podróży.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz