Fitness Biznes 03/2022

Postrzegamy live streaming i usługi na żądanie jako składową kreowania doświadczeń klientów. na żądanie, stworzonej w 2020 roku, to za mało. Cyfrowe treści należy często odświe- żać, by utrzymać zaangażowanie członków. East Bank Club transmituje na żywo i na- grywa niemal wszystkie zajęcia grupowe, dzięki czemu co tydzień dodaje do swojej wirtualnej biblioteki około 50 nowych trenin- gów. Platformy do streamingu powinny być rzecz jasna łatwe w obsłudze, niezawodne i jednocześnie muszą pozytywnie wzmac- niać markę klubu. – Nie zapominajmy, że o uwagę konsu- mentów zabiega ponad 375 tys. mobilnych aplikacji fitness. Dlatego klienci klubów oczekują od dostawców zajęć online treści wysokiej jakości i nie ma co liczyć na to, że zadowolą się ofertą niespełniającą tych wy- magań – podsumowuje Turner. • Przeanalizuj platformy treningowe. Wiele obiektów niezmiennie prowadzi transmisje na żywo oraz nagrywa zajęcia stacjonarne, które następnie trafiają do ich bibliotek treningów na żądanie. Nowa technologia umożliwia również transmisję na żywo zajęć stacjonarnych do innych wolnych sal w obiekcie, aby zwiększyć przepustowość i uniknąć nadkompletu na salach fitness. Dostawcy, tacy jak Wexer i Fitness on Demand (FOD), oferują ponadto zagrego- wane treści wirtualne, które kluby mogą udostępniać na żądanie w spokojniejszych godzinach pracy, gdy w grafiku nie są prze- widziane zajęcia stacjonarne. Wychodzą tym samym naprzeciw oczekiwaniom ćwi- czących, którym nie pasują standardowe godziny zajęć grupowych. Niektóre kluby fitness uzupełniają własny program zajęć online treningami np. Les Mills lub innych uznanych instruktorów oraz marek fitness. Z drugiej strony, podczas gdy dostęp- ność oferty online przez stronę interne- tową klubu jest na porządku dziennym, coraz więcej obiektów idzie jeszcze da- lej. By maksymalnie ułatwić członkom dostęp do cyfrowych treści wspomnia- ne wcześniej EBC i Village Health Clubs & Spas integrują platformę z treningami on- line z własnymi aplikacjami mobilnymi. • Określ zasady dostępności. Ofertę zajęć online można włączyć do karnetu/ składki członkowskiej na zasadzie gratisu lub potraktować ją jako dodatkowe źródło dochodu i pobierać za nią nieznaczne opła- ty miesięczne. Warto też rozważyć wariant wirtualnego członkostwa – dotyczący wy- łącznie oferty online. W Northwest Women’s Fitness w Portland (Oregon) członkowie mogą korzystać z wirtualnej oferty za dar- mo, a klub sprzedaje także abonamenty na pakiet treningów online. Analogiczną prak- tykę stosuje EBC. – Postrzegamy live streaming i usługi na żądanie jako składową kreowania doświad- czeń klientów. Tym samym stanowią do- skonały pozytywny bodziec i zastrzyk mo- tywacji dla naszych społeczności. Dlatego nie pobieramy za nie dodatkowych opłat – przyznaje Hogg. Profesjonalne rozwiązania Dzisiejsi dostawcy fitness oferują klubom mnóstwo opcji, dzięki którym mogą dostar- czać wysokiej jakości cyfrowe programy za- jęć grupowych, które najlepiej pasują do ich marki, profilu klientów oraz budżetu. Nawet East Bank Athletic Club Magazyn BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz