Fitness Biznes 4/2022

10 |TEMAT Z OKˆADKI Stowarzyszenia Rugby na Wózkach „Four Kings” oraz Reprezentacji Polski, Andrii Demchuk, ukraiński szermierz na wózku i pa- raolimpijczyk, Monika Kukla, zawodniczka Amp Futbol Polska, paraolimpijka. Staramy się także zachęcać naszych partnerów, żeby ich obiekty były dostosowane do przyjęcia osób z niepełnosprawnościami. W tej chwili z obiektów, które honorują kartę MultiSport, takie możliwości ma 587 lokalizacji, a także 344 obiekty, które honorują karty MultiSport Kids. Atmosfera MultiSport również jest przy- gotowana na przyjęcie dzieci z niepełno- sprawnościami. Fundacja zaproponuje też dzieciom, uczniom klas I–VI szkół podstawowych (w tym dzieciom z klas 0 korzystającym z wychowania przedszkolnego) zajęcia multisportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej. Jak długo potrwa ten pro- jekt i ile dzieci będzie mogło wziąć w nim udział? ‒ Te zajęcia będą realizowane od września do grudnia w 30 grupach na terenie War- szawy i Pruszkowa. Będą także robione te- sty sprawnościowe i badania diagnozujące wady postawy. Dzieci i młodzież, ich aktywność fizyczna i dieta, to temat rzeka. Praca z tą grupą to oczywiście inwestycja w przyszłość, ale czy też grupa docelowa klientów, na których już teraz jako branża możemy zarobić, mówiąc kolokwialnie? ‒ My nie myślimy w ten sposób. Wspieranie aktywnego trybu życia to nasza misja – chce- my, żeby ludzie żyli dłużej i mieli to życie ja- kościowo lepsze, m.in. dzięki odpowiedniej profilaktyce. Dlatego chcemy zająć się także grupami, o których nikt dotychczas nie my- ślał. Na tym etapie trudno mówić o zyskach. Mam wrażenie, że otwarcie się branży na dzieci nie będzie łatwe. Wymaga to zmia- ny myślenia, zapewnienia bezpieczeństwa, a przede wszystkim kreatywności. To także wyzwanie dla obsługi klienta, podobne jak w przypadku np. grupy seniorów. Nie wystar- czy tych klientów jedynie przywitać i dać klu- czyk do szafki. Zarówno dzieci, jak i seniorzy wymagają zaopiekowania, wprowadzenia. Wiele osób zarządzających klubami powie, że to wie, ale nie zrobi nic w tym kierunku. No, ale jak się nie spróbuje, to się nie prze- kona, czy ma to sens. Dzieci to przecież bar- dzo wdzięczna grupa docelowa, ale wymaga bardziej proaktywnego podejścia. Trzeba wyjść troszeczkę ze strefy komfortu. Zmienia się struktura demograficzna społeczeństwa. Te dzieci będą za kilka lub kilkanaście lat do- rosłymi i naszymi klientami, jeśli uda się nam zdobyć ich zainteresowanie teraz. Mówimy więc o inwestycji w przyszłość. Dziękuję za rozmowę. Fot. archiwum Benefit Systems

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz