Fitness Biznes 4/2022

Funkcjonujący w społeczeństwie mecha- nizm oceniania i porównywania prędzej czy później musiał również objąć jeden z feno- menów społecznych ostatniej dekady. Bez- dyskusyjnie jest nim dynamiczny rozwój szkółek piłkarskich. Pojawiają się one na mapie Polski niczym grzyby po deszczu. Z tego powodu powstała inicjatywa pozwa- lająca obiektywnie i merytorycznie ocenić podmioty działające w tym ważnym obsza- rze. Mowa oczywiście o Programie Certy- fikacji Polskiego Związku Piłki Nożnej dla szkółek piłkarskich. To projekt skierowany do podmiotów prowadzących szkolenie dzieci w zakresie piłki nożnej. Jego ideą jest wyznaczanie standardów pracy z młodymi zawodnikami, pomoc w ich szkoleniu oraz weryfikacja szkółek. Przyznanie szkółce piłkarskiej certyfikatu na jednym z czterech poziomów (złotym, srebrnym, brązowym lub zielonym) jest równoznaczne ze spełnie- niem przez nią wielu kryteriów i gwarancją odpowiedniej jakości szkolenia. Jednostki wyróżnione w ten sposób przez PZPN dołą- czają do elitarnego grona szkółek będących najlepszym miejscem dla dzieci do rozwija- nia ich piłkarskich umiejętności. Więcej na www.fitnessbiznes.pl PZPN certyfikuje szkółki Rosnąca potrzeba dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne przegrywa z emocjonalnymi ba- rierami przed podjęciem treningów w obiekcie sportowym. Z raportu „Ruch to zdrowie”, zre- alizowanego przez Benefit Systems Oddział Fitness, wynika, że dla co trzeciego bada- nego barierą przed rozpoczęciem treningów jest m.in. brak wiedzy na temat dostępnych sprzętów do ćwiczeń i sposobu ich użytko- wania. Odpowiedzią na wyzwania związane z rozpoczęciem aktywności w klubach fitness jest kampania „Jak dobrze…” zorganizowana przez Benefit Systems Oddział Fitness, ope- ratora sieci klubów fitness Zdrofit, Fabryka Formy, Fitness Academy, S4, Fit Fabric, My Fitness Place oraz Step One. – Pandemia jednoznacznie uświadomiła nam wszystkim, jak bardzo ruch, ćwicze- nia fizyczne są ważne dla zdrowia fizycz- nego, ale też psychicznego. Bez względu jednak na to, czy głównym motywatorem jest potrzeba wsparcia zdrowia fizyczne- go, psychicznego, czy dbania o dobrostan mentalny, okazuje się, że decyzja o pójściu do klubu fitness wiąże się z wieloma wąt- pliwościami. Często nowym klubowiczom brakuje wiedzy, a przez to i odwagi, by zacząć swoją przygodę z aktywnością fi- zyczną. Z prowadzonych przez nas badań marketingowych wiemy, że 35 proc. osób, które nigdy nie ćwiczyły w klubie, uważa, że „w klubach fitness jest tyle różnych przyrzą- dów do ćwiczeń, że nie wiedzieliby od cze- go zacząć i jak ich używać” – mówi Daniel Biegaj, dyrektor ds. marketingu i e-commer- ce Benefit Systems Oddział Fitness (BSOF). Jak pokazują wyniki wspomnianych badań, rola klubów fitness w procesie adaptacji no- wych osób jest bardzo ważna. Dostarcza- ją bowiem ćwiczącym ważnego wsparcia – po pierwsze w formie bezpiecznej i spe- cjalistycznej infrastruktury, a po drugie pod kątem opieki trenerskiej. To również ważna motywacja, aby wytrwać w postanowie- niach dotyczących zmiany stylu życia na zdrowszy. Szczegóły na www.fitnessbiznes.pl Kampania „Jak dobrze…” przełamuje bariery emocjonalne Fot. materiały prasowe

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz