omega MAGAZYN | 1/2021

OMEGA 1 | 2021 11 POZNAJ LIDERÓW_ Jego główną zaletą było to, że był cichy i mieścił się w ciasnych alejkach większych cmentarzy, a żałobnicy idący w kondukcie nie musieli wdychać szkodliwych spalin. Z biegiem czasu udoskonaliliśmy naszą ofertę, czerpiąc informację od naszych klientów. DziśwWaszej oferciemożnaznaleźćowielewięcejmodeli pojazdów dla branży pogrzebowej, które charakteryzują się nie tylko praktycz- nymi funkcjami, ale równieżwyglądemprzyjemnymdla oka. Branża funeralna jest bardzo wymagająca. Równie ważny co walory użytkowe i obsługa pojazdu jest jego design. Na początku lat 2000 wprowadziliśmy do oferty model o bardziej opływowym kształcie, szybę szklaną z wycieracz- ką i spryskiwaczem oraz daszek z tworzywa sztucznego. W pulpicie pojawił się przycisk żółw/zając, czyli wolny/ szybki bieg. Podczas ceremonii można było zablokować dla bezpieczeństwa poruszanie się z większą prędkością. Jeśli chodzi o obsługę techniczną karawanu, wznacznymstopniu ułatwił ją bezszczotkowy, bezobsługowy silnik prądu prze- miennego i system uzupełniania wody w bateriach, dzięki czemu uzupełnianie elektrolitu stało się proste. Bardzo waż- ne było zabezpieczenie kierowcy i pasażera przed trudnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak deszcz, śnieg czy wiatr. W tym celu został stworzony zapinany na pojeździe, w razie potrzeby szybko demontowalny pokrowiec z prze- zroczystymi ściankami. W 2009 roku w ofercie MELEX pojawiły się pierwsze modele z linii N.CAR. Wkrótce potem powstał nowy model oznaczony symbolem 379, który wy- stępuje w dwóch wersjach: z drzwiami i ogrzewaniem typu WEBASTO, szybą przednią ogrzewaną lub bez drzwi. Z boku modelu znajdują się specjalne schowki, gdzie można scho- wać liny czy znicze. Na bocznym uchwycie można dowol- nie powiesić haki na wieńce w zależności od ich rozmiaru. W modelu zastosowano prostownik pokładowy, dzięki czemu ładowanie baterii może się odbywać prosto z do- wolnego gniazdka elektrycznego. Wielowahaczowe zawie- szenie tłumi nierówności, co poprawia w znaczący sposób komfort pracy kierującego pojazdem. Design modelu został opracowany przy współpracy z profesjonalną firmą projek- tową, dzięki czemu model jest przykuwającą wzrok wizy- tówką nowoczesnej firmy. W roku 2015 powstały pierwsze modele z linii N.CLASSIC, a wśród nich model 469, kolejna propozycja karawanu MELEX. Dzięki zastosowanym okrą- głym reflektorom, z jednej strony stylistyka linii nawiązuje do tradycji i pierwszych modeli marki MELEX, z drugiej podkreśla nowoczesny i uniwersalny charakter modelu. Pod daszkiem zastosowano uchwyty do zamocowania krzyża, a na daszku barierki zabezpieczające wiązanki i wy- kładzinę antypoślizgową. Uczestnicy ceremonii nie muszą nieść ciężkich wieńców. W 2019 roku wprowadzono nowe rozwiązanie, a mianowicie wysuwaną elektryczną platfor- mę na trumnę. To praktyczne rozwiązanie w znaczny spo- sób ułatwia pracę. W tym roku z okazji jubileuszu 50-lecia działalności firmy pojawią się w produkcji seryjnej pierw- sze modele linii N.50, a więc w przyszłym roku można się spodziewać kolejnej wersji karawanu MELEX. Wasza oferta pojazdów elektrycznych jest bardzo obszerna. Czy z któregoś modelu jesteście szczególnie dumni? Dlaczego? Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom bardzo wymaga- jącego rynku pojazdów elektrycznych, stosujemy tzw. customizing, który polega na dostosowywaniu modeli do indywidualnych wymagań klienta. W tym momencie w naszej ofercie znajduje się ponad 100 różnych modeli zdwóch liniimodelowych:N.CLASSIC iN.CAR,wczterech kategoriach: pasażerskie, bagażowe, specjalne i homo- logowane, którymi można przewieźć od 4-8 osób i od 150 do 1250 kg ładunku. Każdy z tych modeli to „nasze dziecko”, dlatego jesteśmy z nich dumni w równym stop- niu. Nasze ostatnie realizacje to model do transportu osoby na wózku inwalidzkim, model dla zakładowych straży pożarnych, model z kontenerem do wywożenia Trójkołowy model 102 na targach w Poznaniu, lata 70. Od takiego modelu zaczęła się historia firmy MELEX FOTO: SERWIS PRASOWY MELEX SP. Z O.O. Ukoronowaniem 50-letniej działalności firmy są dwie nowe linie modelowe. Pierwsza z nich to N.TRUCK, modułowy elektryczny pojazd użytkowy o DMC 3,5 t, przeznaczony do transportu na obszarach miejskich i przemysłowych, który może przewozić ładunki aż do 2 t, czyli dwa razy więcej niż dotychczasowe modele MELEX czy samochody dostawcze znanych marek FOTO: SERWIS PRASOWY MELEX SP. Z O.O.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz