SUKCES PO POZNAŃSKU 3/2020

64 | Z SUKCESEM sukces PO POZNAŃSKU | MARZEC 2020 Szkoła Belward wypracowała własny model kształcenia, w którym dużą uwa - gę poświęca się zajęciom praktycznym. Na czym ten model dokładnie polega? Sylwia Bulczyńska-Szwab, prezes spółki: Wnaszej szkole skupiamy się na dwóch aspektach kształcenia. Jest to przeka- zywanie wiedzy teoretycznej połączonej z praktyką w formie warsztatów. Warsztaty służą temu, aby edukacja była pełna i wszechstronna. Uświadamiamy naszymuczniom, że nauka otacza nas dookoła i aby zrozumieć zachodzące procesy, należy uważnie obserwować to, co dzieje się wokół, ale też przyswoić wiedzę teoretyczną. I tak nasi uczniowie tworzą na przykład książkę od podstaw. Piszą historie na podstawie elementów losowych. Dzieci losowały hasła, wokół których kreują własne opowieści. Na lekcjach plastyki tworzą z kolei ilustracje, grafiki i projektują okładkę. Uczestniczą więc w całymprocesie pracy nad książką, co pokazuje, jak wiele WIEDZA PRZEZ PRAKTYKĘ umiejętności należy posiadać, aby przygotować jeden produkt. Mogę zdradzić, że na zakończenie roku będzie czekać na nich niespodzianka, która stanie się niewątpliwie pamiątką na całe życie. Rozumiem, że warsztaty dotyczą nie tylko zajęć z języka polskiego. Tak, to prawda. Nasi pedagodzy prowadzą również warsz- taty na zajęciach biologii, geografii, gdzie na przykład klasy młodsze, na podstawie informacji przekazywanych przez nauczyciela, tworzą własną prognozę pogody. Weryfikują wartości temperatury, stopień zachmurzenia, a na koniec prezentują swoje spostrzeżenia tak, jakby byli profesjonal- nymi prezenterami pogody. Przedstawiamy tym samym inny wymiar edukacji. Uczniowie uczestniczą w zajęciach teatralnych, tanecznych, robotyce czy basenie. To pokazuje, że kładziemy nacisk na wszystkie aspekty rozwoju dziecka. Szkoła Belward przełamuje tradycyjne podejście do realizacji programu nauczania dzieci i młodzieży. Obok tradycyjnego dyskursu, wprowadzają naukę przez praktykę, odkrywanie procesów, bo przecież nauka otacza nas każdego dnia. Zrozumienie procesów sprawi, że będziemy żyć bardziej świadomie. - Uświadamiamy naszym uczniom, że nauka otacza nas dookoła i aby wszystko zrozumieć należy uważnie obserwować to co dzieje się wokół, ale też przyswoić wiedzę teoretyczną – mówi Sylwia Bulczyńska-Szwab . ROZMAWIA: MARTA JÓZEFCZAK | ZDJĘCIA: BELWARD sukces PO POZNAŃSKU | MATERI Ł PROMOCYJNY

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz