SUKCES PO POZNANSKU - LIPIEC/SIERPIEŃ 2020

71 sukces PO POZNAŃSKU | LIPIEC/SIERPIEŃ 2020 zdobycia podstawowej licencji PPL (Private Pilot Licence) wystarczy od 3 do 6 miesięcy. Którą z tych możliwości wybrałeś? Trzecią, jestem bardzo niecierpliwy (uśmiech). Nie umiem czekać. Jeśli na czymś mi bardzo zależy – zrobię wszystko, aby swój cel osiągnąć w jak najkrótszym czasie. Oczywiście przy zachowaniu wszelkich reguł. Skoro jest możliwe spełnienie marzeń o lataniu w krótkim czasie – to jest mój cel. Oczywiste jest, że aby zdobyć najwyższe uprawnienia pozwalające pilo- tować wielkie samoloty pasażerskie, należy pokonać kolejne etapy szkolenia lotniczego, zakończone wymaganymi przez prawo egzaminami. W tej chwili dumny jestem z tego, że w zakładanym czasie uzyskałem licencję turystyczną (PPL). Nie poprzestanę jednak na niej, chcę się rozwijać. Obecnie mogę budować nalot (to wyrażenie z lot- niczego żargonu, oznaczające zdobywanie doświadczenia poprzez wylatanie odpo- wiedniej ilości godzin), który pozwoli mi zdobywać kolejne uprawnienia. Czy, skoro masz licencję, możesz zabrać ze sobą pasa- żera/ów? Możesz zarabiać na lataniu? Tak, mogę i nie – nie mogę. Licencja pozwala mi na loty niekomercyjne, zatemnie mogę czerpać z nich korzyści materialnych. Pasażerowie mogą natomiast partycypować w kosztach wynajmu samolotu. A myślałeś o tym, aby swoje zawodowe życie związać z lotnictwem? Nic nie jest przesądzone, choć nie ukrywam, że wmoich baaardzo dalekosiężnych planach jest prowadzenie rmy lotniczej. Jednak do tego jeszcze daleko. Najpierw chciałbym popracować w takimmiejscu, w którymmógłbymnabyć doświadczenia, nauczyć się odpraktykówzarządzania kapitałem i ludzkim i maszynowym. Wiem, że po studiach zapewne będę mieć głowę pełną teorii i pomysłów. Jednak to życie i praktyka wpołączeniu z teorią pozwalają zbierać dobre plony. Miło jest słyszeć tak dojrzałe słowa w ustach tak młodego człowieka. Jest w Tobie również odrobina szaleństwa? Jasne, że tak! Wwolnych chwilach uwielbiam uprawiać sko- ki spadochronowe lub nurkować z butlą w jeziorach. Bardzo cenię sobie aktywny tryb życia – często jeżdżę na rowerze i motocyklu. Ponadto moja pasja fotogra czna rozwija się wraz z nowymi możliwościami. Próbowałem już z dronami, a teraz, odkąd mogę latać, robię czasem zdjęcia z samolotu. Oczywiście zachowując wszelkie standardy bezpieczeństwa, bo to ono jest najważniejsze. z wyłącznie nad obszaremwłasnego kraju. Bardzo istotne jest to, że program imituje prawdziwy ruch lotniczy. Od razu uczymy się właściwego poruszania w gąszczu statków powietrznych znajdujących się w tym samym czasie w prze- stworzach. Warto również zaznaczyć, że mamy możliwość zdobycia wirtualnej licencji pilota – oczywiście do wykorzy- stania wyłącznie w rzeczywistości wirtualnej. Rozumiem, że dzięki korzystaniu z symulatorów lotu byłeś przygotowany do tego, co spotka Cię w prawdzi- wym samolocie? Dokładnie taki był cel. Jednak zanim człowiek usiądzie za sterami prawdziwe- go samolotu, musi przejść szereg badań lekarskich i szkoleń. Nie da się wszyst- kiego nauczyć obsługując nawet najbar- dziej zaawansowaną symulację. Trzeba poznać mnóstwo teoretycznych zagad- nień, przejść przeszkolenie praktyczne – wylatać odpowiednią ilość godzin z instruktorem, który ma głos decydujący w pozwoleniu na samodzielne loty. To nie jest tak, że polatasz sobie na symulatorze, rozwiążesz test i już. Aby móc pilotować samolot, trzeba zdobyć państwową licencję pilota. A w jaki sposób można ją uzyskać? Trzeba zacząć od odbycia odpowiedniego szkolenia teore- tycznego i praktycznego. Następnie, po zaliczeniu teoretycz- nego egzaminu wewnętrznego w ośrodku szkolącym, należy zdać państwowy egzamin w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, który jest organem uprawnionym do wydawania lotniczych licencji zawodowych i turystycznych. Egzamin taki składa się z dwóch części. Najpierw kandydat na pilota zobowią- zany jest zaliczyć część teoretyczną. Dopiero po uzyska- niu pozytywnego wyniku z tej części oraz po wylataniu odpowiedniej liczby godzin, wolno przystąpić do egzaminu praktycznego. Jeśli chcemy uzyskać licencję na loty mię- dzynarodowe, trzeba również zdać specjalistyczny egzamin z języka angielskiego. Długo trwa takie szkolenie? To zależy od tego, gdzie chcemy je przeprowadzić. Jest kilka możliwości. Pierwsza –Wyższa Szkoła O cerska Sił Po- wietrznych wDęblinie – po ukończeniu tej uczelni zostaje się pilotemwojskowym. Druga – studia na kierunkach lotni- czych uczelni cywilnych. Tu do wyborumamy politechniki – poznańską i rzeszowską i jeszcze PaństwowąWyższą Szkołę Zawodową wChełmie. Trzecią możliwość zdobycia stosow- nej wiedzy i praktyki dają niektóre aerokluby oraz prywatne szkoły lotnicze. Tu na opanowanie materiału teoretycznego i wylatanie wymaganej ilości godzin uprawniających do GDY BYŁEM MAŁY MIAŁEM KILKA ZABAWEK – SAMOLOTÓW, Z KTÓRYMI SPAŁEM

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz