Wszystko Działa 3/2023

12 3(30)|2023 WYWIAD NUMERU - MATERIAŁ PROMOCYJNY Grant OZE przeznaczamy na częściową spłatę kredytu. Dopłata wpływa na rachunek kredytowy i pomniejsza kapitał, który pozostaje do spłaty. W VeloBanku nie pobieramy też prowizji za wcześniejszą spłatę w wysokości dotacji. To są istotne argumenty dla mieszkańców, którzy obawiają się, że inwestycja w zieloną energię będzie dużym wydatkiem. Dzięki ofercie kredytu inwestycyjnego z grantem OZE koszty inwestycji dla lokatorów są minimalne, a w perspektywie kilku lat zobaczą oni zwrot w postaci realnych oszczędności. W efekcie do takich projektów wspólnotom i spółdzielniom łatwiej przekonać mieszkańców, a z ich głosem przecież muszą się liczyć. Niedawno w ramach grupy VeloBank została uruchomiona platforma zakupowa VeloMarket.pl. Jak może ona pomóc w transformacji energetycznej? Paweł Gąsiorowski: VeloMarket to unikalna platforma utworzona przez ProExpert Sp. z o.o., która jest częścią grupy kapitałowej VeloBanku. Projekt ten łączy bankowość, edukację i zielone zakupy. To wyjątkowa platforma e-commerce, gdzie można znaleźć bardzo wiele produktów z kategorii wspierających zdrowy i ekologiczny tryb życia. Klienci kupią tu m.in. fotowoltaikę, pompy ciepła, wyselekcjonowany sprzęt z najlepszymi parametrami energooszczędności, a także biożywność czy naturalne kosmetyki. Ale tu nie chodzi tylko o sprzedawanie produktów. Portal również edukuje na temat ekologii i zielonej energii oraz zapewnia dostęp do finansowania zakupów. Jego ważnym celem jest budowanie świadomości potrzeby transformacji energetycznej i pogłębianie wiedzy na jej temat. VeloMarket pomaga także w planowaniu. Na przykład dzięki udostępnionym na platformie specjalnym kalkulatorom użytkownicy mogą łatwiej oszacować skalę inwestycji oraz sprawdzić wysokość możliwych do uzyskania dotacji w programie „Moje ciepło”. Oferta platformy jest cały czas wzbogacana. A klienci VeloBanku mają stałą 3-procentową zniżkę na zakupy na VeloMarkecie. Bartłomiej Wasiuk: VeloMarket nawiązuje także współpracę z dużymi, ogólnopolskimi firmami z branży OZE, które mogą stać się jego partnerem i dostawać leady z platformy. Współpracuję już na przykład z największym dostawcą energii w Polsce. Czy widzą Państwo jakieś ryzyka dla rozwoju zielonych inwestycji? Paweł Gąsiorowski: Widzę przede wszystkim trzy główne ryzyka. Pierwsze to niepewność cen na rynku energii elektrycznej. Ludzie się zastanawiają, czy to będzie dla nich rzeczywiście opłacalna inwestycja. Ten sam dylemat dotyka zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorstwa. Przez wahania cen i trudność w ich prognozowaniu nie są w stanie dokładnie policzyć FOT. VELOBANK

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz