Wszystko Działa 3/2023

64 3(30)|2023 TECHNIKA SANITARNA W niepewnych czasach zaufanie staje się najcenniejszą walutą. Podczas aranżowania domu klienci nie są skłonni do ryzyka czy odważnych eksperymentów. W końcu tworzą miejsce, które ma dawać poczucie pewności i bezpieczeństwa. Gdy w ubiegłym roku – nadal w czasie intensywnej pandemii, ale też z wojną w tle – powstawał „Trendbook” dla łazienek, można było zauważyć, że klienci przy wyborze nowych produktów często mniej troszczą się o formę, design czy nowe funkcjonalności, a więcej o to, czy ich decyzja da im poczucie, że wybierają dobrze, że na końcu nie spotka ich przykra niespodzianka. Dotyczy to także wykonawców i instalatorów, od których musi emanować pewność, że dobrze położą płytki, podłączą baterię czy zamontują toaletę. Bez przerwy Ostatnie lata pokazały, jak kruchy może być system globalnej gospodarki. Wiele firm uzależnionych od dostawców i podwykonawców z drugiego końca globu musiało przejść w tryb oczekiwania. Realizacja zamówień się przeciągała, produktów zaczynało brakować. W cierpliwość musieli się uzbroić także klienci. Ten problem, póki co, został zażegnany – produktów nie brakuje, za to klienci wydają pieniądze ostrożniej (co nie znaczy, że mniej). Konsumenci coraz bardziej świadomie kierują swoją uwagę w stronę fabryk, które wytwarzają bliżej domu (co przy okazji redukuje ślad węglowy). Takie firmy mogą być mniej podatne na fluktuacje w światowej gospodarce. W cenie są też rozwiązania możliwie proste – trudne do zepsucia, Ceniona marka plus zaufany projektant – to duet, który w sferze armatury premium buduje największe zaufanie. Edward Barber i Jay Osgerby stworzyli tyle produktów do łazienek, że można im zaufać – wiedzą, co robią. Na przykład do istniejącej serii armatury „doprojektowali” kolorowe wersje inspirowane naturalnymi efektami barwnymi, powstającymi z interakcji światła, koloru i wody FOT. AXOR Zaprojektowana 30 lat temu przez Sieger Design seria armatury niemieckiej marki co kilka lat zyskuje nową twarz. W ubiegłym roku została wzbogacona o nowe wykończenia, dźwignie oraz wersję bezdotykową. To ostatnie to wyraźna odpowiedź na popandemiczne zmiany FOT. DORNBRACHT FOT. TUBES Czy wybierzesz grzejnik, ponieważ przypomina obraz? Inspirowany malarstwem Mondriana grzejnik to projekt Ludovica+Roberto Palomba z 2004 roku. Prostokątna i kwadratowa forma poszczególnych modeli pozwala kreować obrazy, które ogrzeją wnętrze nadające się do naprawy albo szybkiej wymiany na identyczny, bardziej wytrzymały produkt. Ciekawym kierunkiem są produkty all-in-one. W łazience, co prawda, o szwajcarski scyzoryk nie tak łatwo, ale bateria umywalkowa, która pełni funkcję wspomagającą jako dodatkowy prysznic, w praniu czy kąpieli dziecka, to nie science fiction. Liczba sprzętu w łazience ulega ciągłej redukcji, więc jeśli już wybieramy ten, który ma odgrywać więcej ról, to chcemy wybierać sprawdzone rozwiązania.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz