Horse&Business Magazine 1/2021

Daria Święcicka – radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Tworzy i rozwija markę QLegal, która zrzesza kancelarie adwokatów i radców prawnych z Poznania i Szczecina. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie własności intelektualnej. Na co dzień świadczy pomoc prawną z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego dla klientów z różnych branż gospodarczych, w tym dla podmiotów działających w branży jeździeckiej. Reklama marki sponsora. Wachlarz potencjalnych świadczeń ze strony zawodnika jest bardzo szeroki i można go w sposób elastyczny dopasować do potrzeb obu stron umowy sponsoringowej. Warto jeszcze zwrócić uwagę na kwestię dotyczące wizerunku zawodnika. Jeżeli zamiarem sponsora jest korzystanie z wizerunku zawodnika w jakiejkolwiek for - mie to najlepiej jest precyzyjnie te kwestie uregulować w umowie. Bez wyraźnej zgody zawodnika na publika - cję jego wizerunku, nie będzie można w sposób zgodny z przepisami prawa z takiego wizerunku korzystać. Jeżeli jednak zawodnik jest członkiem kadry narodo - wej albo reprezentacji olimpijskiej, należy dodatkowo pamiętać, że w określonych przypadkach pojawi się konieczność uzyskania zgody Polskiego Związku Jeź - dzieckiego lub Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu na publikację wizerunku zawodnika w stroju reprezentacji, co wynika z art. 14 ust. 1 -3 ustawy o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r. Umowa sponsoringowa powinna w sposób precy - zyjny określać nie tylko świadczenia, ale też daty, kwoty, okres jej obowiązywania, możliwości rozwią - zania umowy, ewentualne kary umowne za niewy - wiązywanie się z określonych w umowie obowiązków. Warto również przemyśleć takie kwestie jak wpro - wadzenie zasad poufności czy wyłączności danego sponsora - czasami oczekiwaniem sponsora jest, aby był wyłączonym partnerem sponsorowanego zawod - nika, co powinno również znaleźć swoje odzwiercie - dlenie w treści umowy. Jeżeli dany zawodnik planuje podpisać równolegle kilka umów sponsoringowych to również warto w to w umowie zaznaczyć, że dany sponsor nie będzie wyłącznym, a jego logotypy będą pojawiały się obok logotypów innych sponsorów. Umowy sponsoringowe to często rozbudowane kon - trakty, ze względu na ilość szczegółów które powinny w sobie zawierać. Dokładając starań na etapie tworze - nia umowy, minimalizujemy ryzyko powstania sporu na tym tle w przyszłości. Profesjonalne ściółki dla koni Produkty firmy Peer Span są już dostępne w całej Polsce Polecane przez weterynarzy dla koni z problemem RAO (choroby układu oddechowego) Produkt naturalny, odpylony, z czystego drewna świerkowego, bez dodatków chemicznych. Idealny dla: miłośników koni, ośrodków jeździeckich, stadnin, hoteli dla koni, organizatorów zawodów, klinik i szpitali dla koni. Polecany przez weterynarzy dla koni z bronchitem i alergiami. Szybkie dostawy na terenie całego kraju, już od jednej palety z magazynu w Strykowie k/Łodzi. Peer-Span GmbH Industriestraße 5 · 24211 Preetz/Niemcy Fon +49(0)4342/7893-0 · Fax +49(0)4342/7893-20 info@peer-span.com · www.peer-span.com TWÓJ PARTNER WDOSTAWACH ŚCIÓŁEK Wyłączny dystrybutor w Polsce: ul. Łąkowa 3/5 G, 90-562 Łódź, Poland mobile +48 509 20 44 60 · tel/fax +48 42 251 57 66 e-mail: radek@energet.com.pl · www.energet.com.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz