Horse&Business Magazine 2/2021

firmy Over Group. Początkowo produkowaliśmy pro - dukty dla bydła mlecznego, a także dla psów i kotów. Jak się okazało, nasi kontrahenci często mieli, obok hodowli bydła, również stajnie z końmi. Było więc nam po drodze do tego, aby wejść w tę branżę. Jednocze - śnie miałem dostęp do sprawdzonych feromonów dla koni działających uspokajająco. Właśnie feromony wraz z wcierkami rozgrzewającymi i chłodzącymi, były pierwszymi produktami marki Over Horse. Czy również Pan jest bezpośrednio związany z końmi? S.G.: Nie jestem zawodowym jeźdźcem, natomiast od kilkunastu lat mam konie. Kiedyś bawiłem się w powożenie, jeździłem rekreacyjnie parą hucułów, a obecnie, od 4 lat, mam konie nietypowej rasy TWH tennessee walking horse. Jest to ewenement na skalę Polski, ponieważ tych koni jest może ze 26 sztuk. Te użytkuję głównie pod siodło do jazdy rekreacyjnej, jeż - dżąc głównie terenowo i w rajdach. Mam taki zwyczaj, że prawie codziennie przed przyjazdem do biura jadę S.G.: Over Group dzisiaj to grupa skupiająca marki: Over Agro, Over Vet, Over Zoo, Over Cosmetic oraz firmy: Over Horse, Over Clean, Over Cloud i +division. Wszystkie te marki skupiają się wokół produktów pie - lęgnacyjnych oraz suplementów. Wykonujemy rów - nież projekty pod marki prywatne. Ostatnio wspólnie z Uniejowem opracowaliśmy i obecnie produkujemy linię kosmetyków termalnych, których głównym skład - nikiem jest woda termalna z Uniejowa. Od początku chcieliśmy być prekursorem innowacyjnych rozwiązań w dwóch grupach asortymentowych – w pielęgna - cji oraz w mieszankach paszowych uzupełniających, potocznie nazywanych suplementami diety. W ramach oferty firmy Over Horse sukcesywnie na przestrzeni lat powiększaliśmy ofertę o kolejne produkty. Doszła linia pielęgnacyjna do sprzętu jeździeckiego, weszli - śmy też w smaczki-cukierki dla koni, sprowadziliśmy sól himalajską jako lizawkę, stworzyliśmy kosme - tyki dla jeźdźców. Mamy w ofercie bardzo popularny już kremdo rąk Rider’s Cream, mydło do silnie zabrudzo - nych rąk niwelujące przykre zapachy i dezynfekujące, a także popularne ostatnio żele antybakteryjne. Pro - dukcję realizujemy poprzez Over Group, gdzie znajduje się zaplecze technologiczne, laboratoria, linie produk - cyjne i odpowiednia kadra. Naszą szczególną cechą jest to, że jesteśmy polskim producentem. Mimo tego, że mamy dużą konkurencję na rynku, to większość pro - duktów jest importowanych zza granicy. Rozwijamy się i pokazujemy, że polska firma potrafi tworzyć produkty na przejażdżkę w teren. Tym sposobem każdy dzień rozpoczynam od relaksu w siodle i o wiele łatwiej wytrzymać, siedząc resztę dnia w biurze. Jaki był pomysł na markę Over Horse – jakie od początku było założenie związane z asortymen- tem i czym miała się ona wyróżniać na tle istnieją- cych już producentów? H&B BUSINESS 15

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz