LIDER BIZNESU 3/2020

57 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy czas otworzyć się na nową formę dystrybucji? Może warto wyjąć z szuflady dawne projekty, na które nigdy nie było czasu i sprawdzić, jak one mogłyby zafunkcjonować w no- wej rzeczywistości? Takie właśnie pytania stają się kataliza- torem marketingowej kreatywności. Wielu, w czasie pan- demii, decyduje się na dywersyfikację portfolio. To duża zmiana, która dotychczas wzbudzała strach i obawę przed nowym. W obliczu pandemii, dywersyfikacja przestaje bu- dzić obawę, a staje się pretekstem do otworzenia nowego rozdziału biznesowego. Co z branżami, którym działać nie wolno? Zaplanuj swój powrót. Zwykle, wszelkie działania wizerun- kowe lub promocyjne wdrażane są ad hoc, bez uprzed- niego przygotowania. Teraz jest czas, by dobrze przemyśleć swój powrót na rynek. Tym bardziej, że to nie będzie ten sam rynek i ta sama potrzeba odbiorców! Wiele zmieni się w podejściu dotych- czasowych klientów do Twojej usługi, czy produk- tu i w ich oczekiwaniach. Warto przemyśleć swoją obietnicę, zakres usługi lub też sposób jej wykony- wania. Warto odpowiedzieć sobie na pytania: Co stanie się dla nich najważniejsze? Czego nowego mogą oczekiwać? Jaką nową obietnicę mogę im dać? Jaką wartość produktu mogę im zapewnić? Różnorodność - siła skutecznych rozwiązań Siła skutecznych rozwiązań marketingowych tkwi w różnorodności osób, które je tworzą. Jeśli masz taką możliwość, nie opieraj swoich planów wyłącz- nie na swoim odczuciu lub też opiniach ludzi po- dobnie myślących. Poznaj różne ścieżki myślenia i działania. Wtedy rodzą się najlepsze koncepcje! Probierzem marketingowego potencjału staje się nagła sytuacja kryzysowa, taka jak pandemia.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz