Lider Biznesu 4/2022

52 W PRAKTYCE Sklep internetowy – czyli jak zaplanować sprzedaż w sieci Chciałbyś otworzyć sklep internetowy? Nie wiesz od czego zacząć i jak to zaplanować? Oto kilka podpo - wiedzi, które ukierunkują Twoje dalsze wybory i rzu - cą światło na plan działania. O sukcesie Twojej wi - tryny zdecyduje bowiem nie tylko to, co zamierzasz sprzedawać, ale też rozwiązania, na jakie postawisz oraz sposób, w jaki o swoim sklepie opowiesz poten - cjalnym klientom. Oto kilka pomocnych wskazówek, które warto wziąć pod uwagę, zanim zdecydujesz się otworzyć internetowe drzwi. Z artykułu dowiesz się m.in.: ü Jakie czynniki uwzględnić przy otwarciu sklepu internetowego ü Jakie rozwiązania warto wziąć pod uwagę ü Jak ważna jest skuteczna komuni - kacja z klientami DOWIEDZ SIĘ WSZYSTKIEGO O POTENCJALNYCH NABYWCACH Nie opieraj się wyłącznie na własnych poglądach. Naj - ważniejsza jest perspektywa klienta. Jeśli masz taką możliwość, stwórz grupę testerów (osób doświadczo - nych w zakupach online, a jednocześnie zaintereso - wanych Twoimi produktami). Pytaj o ich preferencje i rozwiązania, analizuj ich uwagi, rozważ podpowiedzi… Każda opinia, która pozwoli udoskonalić Twój e-sklep, jest cenna, a konfrontacja pomysłu potrzebna jest na wielu etapach. TEKST: Sylwia Piskulska ZDJĘCIA: Pexels STWÓRZ WŁASNĄ OBIETNICĘ Twój e-sklep powinien dawać pewną szczególną obiet - nicę. Może to być sposób obsługi, szczególne doradz - two produktowe, unikatowe wartości oferty lub nie - typowe podpowiedzi eksperckie. Dzięki temu klienci nie będą Cię postrzegać wyłącznie przez pryzmat ceny i dostępności produktów. Przede wszystkim zwrócą uwagę na dodatkowe korzyści, które otrzymują podczas zakupu. Pamiętaj w tym miejscu, że „marketing nie jest walką na wyroby, ale walką na percepcje”. Niech ta myśl zostanie z Tobą na dłużej!

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz