LIDER BIZNESU 06/2020

61 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy dym razie podkopuje morale pracowników, podobnie jak zapłata niewspółmierna do czy zupełny brak honorariów uwzględniających większe zaangażowanie zatrudnionych i ich dodatkowe obowiązki. się pierwsze oznaki rozdźwięku między filozofią i poli- tyką przedsiębiorstwa, a jego faktycznymi działaniami i postawą pracowników, należy podjąć natychmiasto- we działania, które przywrócą marce dawną świetność. Często bowiem o popularności firmy decyduje jej przy- wiązanie do określonych wartości w prowadzeniu biz- nesu. Sukces oparty na autentyczności W prowadzeniu biznesu należy nieustannie dbać o wzmacnianie fundamentów, na których firma powsta- ła i przekazywanie tych wartości personelowi – zatrud- nianemu na podstawie cech, które w firmie są cenione i nagradzane. Nie zapominajmy, że pracownicy są wizy- tówką naszej firmy i jej najważniejszym ambasadorem. Jeżeli mają oni podobne poglądy na kwestie dotyczą- ce pracy i prowadzenia firmy, zarządcy zyskują większe szanse na sukces. Odpowiednie morale Właściwe traktowanie i wynagradzanie pracowni- ków powinno wpisywać się w strategię każdej firmy. Niestety w erze dużej dostępności personelu etyczne podejście w tej materii stanowi rzadkość. Tymczasem odpowiednio premiowane osoby mają lepsze wyniki i wykazują większą lojalność wobec firmy. Warto pa- miętać również o pochwałach i docenianiu zaangażo- wania. Wartość komplementów i wymiany opinii czę- sto się przecenia. Tymczasem to one stanowią budulec kultury pracowniczej. Pierwszą deską ratunku często okazują się promocje i wyprzedaże, ale w praktyce przynoszą straty. Skuteczna sprzedaż nie polega na obniżaniu cen i rujnowaniu reputacji oraz dochodowości biznesu poprzez coraz niższe marże. Kosmiczne koszty Jeśli nasze dochody topnieją, baza klientów się kurczy, a koszty przyciągnięcia kupujących są za wysokie, to warto zastanowić się nad przyczynami takiego stanu rzeczy i zre- widować zasady funkcjonowania firmy. Oczywiście pierw- szą deską ratunku często okazują się promocje i wyprze- daże, ale w praktyce przynoszą straty. Skuteczna sprzedaż nie polega na obniżaniu cen i rujnowaniu reputacji oraz dochodowości biznesu poprzez coraz niższe marże. Upadek wartości Dobra passa firmy mija, gdy upadają wartości, które stano- wiły jej fundament i czyniły ją wyjątkową. Jeżeli pojawiają

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz